Nincs megjeleníthető tartalom

A böngészési élmény fokozása, valamint a forgalom elemzése érdekében sütiket (cookie) használunk.
A tájékoztatót ide kattintva elérheti: Adatkezelési tájékoztató

Cuha-völgyi vasúti viadukt

Látványosság

Az egyik leglátogatottabb vasúti viadukt, mivel alatta vezet el a Cuha-völgyi erdei tanösvény.

A Győr-Veszprém-vasútvonal a MÁV 11-es számú, egyvágányú, nem villamosított vasútvonala. Ezen a vonalon található még a "Répás-árok vasúti viadukt" és a "Gyökeres-árok vasúti viadukt" is. A 11-es vonal fő erőssége, hogy az elzárt bakonyi településeket bekapcsolja az ország vérkeringésébe. Az eredeti célon túl több évtizedre megoldotta a Bakonyban bányászott bauxit, szén és mangánérc elszállításának gondját a feldolgozó helyekre. Győr városa 40 000, Ft-tal járult hozzá az építési költségekhez, s 1895/96-ban a vasúton megindult a forgalom.

A vasútvonalon a személyszállítás különösen nagy volumenben nem szerepelt. Az 1950-60-as években az országjárás felledülésével, a diák-, és turistacsoportok megjelenésével, a bakonyi természetjárók fontos célterülete lett.

A vonal a figyelem középpontjába került, amikor 2006-ban a kormány megszorító intézkedései miatt napirendre került a forgalom szüneteltetése rajta Veszprém-Veszprémvarsány között.

Bezárása végül társadalmi nyomás miatt elmaradt.